torsdag 14. juli 2011

Vålerutstilling 2011

Nå begynner det å nærme seg utstilling og lydighetskonkurranse på Våler. Meldte på alle tre hundene begge dager på utstilling, og de store på lydighet. Cirka er fortsatt fin i pelsen, men lille Hux bestemte seg for at det var på tide å slippe alt som het pels, ergo så slipper hun og løpe venstresvinger der tror jeg. Når det gjelder lydighet så meldte vi på i klasse 2. Felles dekk bør gå rimelig greit kan bli litt trekk for snusing evt. Fri ved fot, tja. Dekk under marsj. Denne kan fort være en øvelse som hun bare ikke gjør.. ;) Innkalling med stå har jeg litt tro på. Stå under marsj er fin øvelse. Så er det vel apport, den kan bli morsom den. Hun har iallfall ganske god kontroll på den øvelsen. Ruta der tror jeg vi får 0. Hindret kan gå bra, kommer litt ann på hvor hun lander og setter seg.. Avstand har jeg ikke tro på. Kommer vi oss helt dit så er hun nok antagelig sliten.. ;)

Med Cirka så er det alltid litt usikkerhet rundt felles dekk. Hun bør ligge, men jeg stoler ikke helt på henne. Fri ved fot, håper hun ikke jager. Dekk under marsj er fin, innkalling med stå pleier å gå dårlig i konkurranser. Stå under marsj er fin. Apport er fin hvis hun ikke går å setter seg hos dommeren. Ruta kan vi ha flaks på. Hinder er safe øvelse tror jeg. Avstand kan det komme fremdrift.

Lille Kobra skal bare stilles ut hun. Eneste valpen i klassen begge dagene, men håper hun skal ha en fin opplevelse i ringen denne gangen også. Ellers er hun jo verdens vakreste Kobra.

Må bare ta med ett lite sitat til slutt fra i helga. Jeg og Anette trente hundene og det var Kobra sin tur, vi trente sitt, også tar hun plutselig helt av og løper helt åjåj.. Jeg roper: Kobra du er jo ikke helt riktig du.. Hvor på Anette sier tørt fra sida: Er vel ikke no rar, hun har jo ett Viruz.. ;)