torsdag 21. juli 2011

Trening

Begynt med litt målrettet klasse 3 trening i dag.
Metall apport og apport over hinder med Cirka. Dette er to øvelser jeg regner med er rimelige safe. Metallen var perfekt bortsett fra en skeiv innsitt. Nå fant jeg ikke treapporten så jeg tok like greit metall over hinder, fungerte supert det også. Men metallen spratt litt vel skjevt bortover asfalten så bør nok kaste litt lengre for å være sikker på at Cirka hopper over på vei tilbake.

Hux fikk en økt med hopp over hinder. Jeg kommanderte hopp og kastet ball forran henne i det hun hoppet over. Dette for å la henne få en forventning framover. Slik at hun ikke snur seg for tett inn til hinderet. Og dermed blir sittende skeivt.

"endelig" føler jeg at alle treningen som kanskje ikke var såå smart for ett par år siden, kommer til nytte.. :)
Jeg har ikke tenkt så veldig hardt på når Hux skal ut å konkurrere igjen eller når Cirka eventuelt skal ut i klasse 3. Neseprøve og innkalling fra dekk med dekk er vel de to øvelsene er ser at vi har mest å jobbe med. Kanskje vi heller prøver å få til et bruksstevne i høst samt noen utstillinger. Jaja.. fortsatt sommer så fortsatt litt tid før jeg må bestemme meg. :)