lørdag 29. november 2008

Montmorenja's Heftige Hux

Ja det er navnet på min lille skjønne valp. Hun er datter av en av de beste brukshundene jeg har møtt. Hun er etter
BH N LCH N UCH Montmorenja's Elleville Aqua og N UCH Dreamboy La Tervura
Aqua har jeg jo sett mye av og hun er en hund jeg liker kjempe godt. Mye motor, god konsentrasjon. Jeg merker at det er vanskelig å beskrive Aqua for hun er hund verdt å oppleve. Det er liksom ikke bare en ting som har gjort at jeg liker den hunden. Det er hele pakka. Hvordan hun er som brukshund, lydighetshund, familie hund osv. Robyn som far til Hux blir kalt til daglig vet jeg ikke så masse. Utenom at han er en stødig hund, med lite stress. Han har også mye krediterte hunder bak i stamtavla. Men det viktigste for meg er at han er stødig. Og når oppdretteren av kullet mener han er bra så er han nok det.

Så nå er hefige Hux på plass og har inntatt huset med storm. Hun rydder for oss... Hun holder oss i trim, ut og lufte. Hun bjeffer, hun biter, hun drar i oss, tråkker på oss og susser på oss.

I morgen blir først treningsøkt. :) Da har vi plan om å trene på å være i en stor hall. Hilse på flere mennesker. Og tilslutt kanskje litt å komme når jeg roper på henne. hehehe... :)

Vi har stjålet ett bilde fra Ann-Merethe