lørdag 28. januar 2012

Wanna be a husky

Ny uke nærmer seg slutten.
Mandag til tirsdag passet pappa jentene mine. Det hadde gått fint i følge han. Jeg synes han er tøft som tar på seg oppgaven. For når jeg spør om han vet hvem som er hvem, har han ingen anelse... :) Men det er ikke noe problem. Jentene er stort sett snill og greie, men han fant ut at det var tryggest å slippe de ut to og to når de skulle ut i hundegården eller luftes. Hans største utfordring er når han har alle sammen inne sammen. For jentene vet å utnytte situasjonen og bruker hver anledning til å stjele kos og klapp.. :)


Det har blitt noen små treningsøkter med Kobra denne uken. Neddekket begynner å bli litt penere. Hun har jo som sagt tidligere kastet labbene på meg, enten opp eller ned.. Men det begynner å rette seg. Alle de små treningene jeg har hatt med henne har vært fullstendig uten godbiter eller leker, men de hunden er fortsatt like på.. Og da mener jeg på. Full innsats og stor iver. Gleder meg alltid til neste trening med henne <3

Jeg slet ut skiene mine i fjor. I utgangspunktet en stor prestasjon i seg selv. Det har derfor ikke blitt noen skiturer hittil i vinter. Men jeg kom på at det kunne jo hende vi hadde noen gamle par stående på Koppang. Det hadde vi, så Kobra og Cirka fikk bli med på tur. De to er fantastiske trekkhunder og jeg tror Kobra har en hemmelig drøm om å få være en husky eller lignende. For hun har virkelig drivet inne.

Hadde en meget fin tur innover fra storslåttmyra, inn til nedre og øvre måsåbu.. Det er ikke verdens lengste tur, men valpen er jo tross alt ganske ung, så viktig med gode opplevelser. I og med at hun gir så mye så er det viktig å bygge henne litt opp steg for steg.

Jeg har i utgangspunktet tenkt å ta meg en skitur i morra også, men må se ann temperatur og formen. Da skal i såfall Hux og Aqua få løpe seg en tur.. :)

Ha en strålende lørdagskveld alle sammen.