lørdag 24. september 2011

Felt trening..

Etter en koselig dag, hvor jeg og søstern tok med morfar på kafe så var det tid for å aktivisere hundene. Vi fant ut at felt kunne være fint. La opp ett felt på ca 15 x 50 meter. Cirka var første hund ut. Da vi hadde lagt ut leker, gikk det super fint. Etterpå var det 6 vanlige felt gjenstander. Tror wannabe malle Cirka tenkte at det måtte være noen triveligere gjenstander der for det ble litt spring. Men vi fikk da inn de fleste etter litt jobbing. Så var det Anette og Ekira sin tur. Lenge siden, Ekira gikk sitt forje felt. Hun søkte fint opp den første gjenstanden. Men så ble det litt vanskelig videre. Men etter litt tid fikk hun jo med seg to til. Så var det Kobra sin tur. Jeg fant ut at Anette heller skulle få løpe å gjemme seg, Anette tok meg på ordet og gjemte seg laaaaangt opp. Kobra løper godt ut, men det ble alikevel ikke langt nok ut. Så jeg fulgte etter.. Hun fikk to fine funn. :) Så var det Hux sin tur, hun søkte godt, men er også ett godt eksempel på at trening hjelper på. For det ble litt mye usystematisk løping. Tilslutt fikk Aqua en runde. Hun løp godt ut og hentet gjenstander.. Og jeg husker godt hvorfor en valp etter henne ble kalt opp etter en hest som hadde en tendens til å rase på.. haha.. Hun bryr seg ikke om kjærr eller noe, og jobber fint.

Nå håper vi at de søte små er litt slitne.. hihi.. Ha en fin fin kveld.