søndag 2. januar 2011

2010/2011

Da har vi passert 31.12.10 med god margin.
2010 har på mange måter vært ett år uten mye egen aktivitet. Iallfall ikke på konkurranse fronten, utstillingsfronten. Mye av grunnen for det kommer vel av hendelsen i jaunar som jeg har skrevet om tidligere. Men selv om vi ikke har gjort mye konkurranse rettet har det skjedd mye annet. Cirka fikk det svenske certet. Vi har deltatt på flere kurs. Agility, IPO spor, for å nevne ett par. Hux har vokst endel hun er fortsatt lite belastbar sosialt, men har utviklet seg slik at ikke alle menn nødvendigvis er livsfarlige.. hehe.. Etter å bodd sammen med pappa ordnet det seg. Konklusjonen er at det er få menn som trasker rundt i huset mitt.

Vi har flyttet til Rendalen. Her har vi stort hus og god plass. Veldig kortvei fra Sølen så det burde ordne seg med noen treningsøkter i området der oppe. Jobben går fint, selv om det er mye nytt å sette seg inn i.

Når det gjelder Cirka valpene er situasjonen en helt annen. De har virkelig vist fram potene sine i 2010. Fineste småttiser.

Ruska som bor i Finnland har 2 godkjente poengsummer i klasse 1 og mangler en for å få opprykk hvis jeg har skjønt reglene riktig. Hun har også vært stilt ut med fine resultater.

Valle i Sverige, blir trent jevnt og trutt og har sjarmert hele treningslaget sitt. Han gikk også en meget fin MH.

Juni har jeg møtt masse. En herlig gladsak... Holdt på å skrive liten, men hun er ikke så liten Juni. Hun gikk også en fin MH om enn med litt mindre lek og griping. Hun tror jeg kommer ut i konkurranse utover i 2011. Ann Christin trener iallfall jevnt og trutt med henne.

Milla har utviklet seg til å bli en flink hund og hun har i tilegg til gjennomført en fin MH tatt bronjemerket i LP sammen med Anja.

Kahn har jeg passet en langhelg. Han er en god gutt som koser seg som familiehund. Han skadet seg jo som liten. Og alle rapporter sier at alt fortsatt går veldig bra med han. Ingen plager. Kahn har skjevt bitt/skjevt saksebitt. Men dette plager han ikke.

Ba-Jaz og Mette de er veldig flinke og trener masse og har fått opprykk til klasse to. Og flere gode plasseringer i klasse 1. Veldig stolte av de, for Ba-Jaz er en hund som absolutt er en liten håndfull. I tilegg har han gjennomført en fin MH.

Marco han lever også som familiehund, de kom også og gikk MH noe både Ann-Merethe og jeg er veldig glade for. Han gikk også en fin fin test.

Kort oppsummert 2010. For 2011 så håper og tror jeg at vi skal være litt mer aktive. Det var også veldig nære på at det skulle komme en ny hund hit, men av litt forskjellige årsaker så har jeg lagt den planen litt på is. Iallfall i forhold til det kullet. Så får vi se hva vi gjør i løpet av 2011. Begrunnelsen for at jeg vurderer/vurderte en ny hund er jo som kjent at flere av søsknene til Cirka har dødd. Og siden jeg har lyst til å starte med opprett så har tanken om en ny avelshund kommet. Jeg er fortsatt veldig usikker på om det blir ett nytt kull på Cirka. Uansett så vil det ikke skje på en stund enda. Cirka er det jeg mener en terv skal være. Hun kan brukes til alt. Det er kun jeg som fører som legger begrensningene for oss. Jeg ønsker meg flere slike belgere. Hux er verdens søsteste og er definitivt lykketrollet mitt. Men hun har noen flere svakheter i forhold til Cirka. For all del, Cirka er ikke perfekt, men hun er nok ganske tett opp mot mitt ideal. Men 2011 skal jeg gjøre til ett bra år.