søndag 8. august 2010

SBU 2010

I ett lite innfall av galskap ble Cirka meldt på utstilling, den svenske spesialutstillingen SBU. Jeg tror jeg glemte å sjekke hvor den skulle være, ellers ignorerte jeg det faktum at det var laaaangt unna. På fredag pakket jeg bilen og Cirka og freste opp til Rendalen på jobb. Tenkte å reise rett derfra og til Stockholm. Heldigvis så kom jeg på at jeg skulle sjekke at jeg hadde med alle papirene, men jeg hadde jo selvsagt lagt igjen vaksinasjonskortet i Tjønnstuveien. Jeg tenkte meg om ett minutt, før jeg konkluderte med at det var bedre å kjøre tilbake og hente det, enn å reise helt til Stockholm uten å få stille henne på grunn av noe jeg viste om. Omsider kom vi oss i veien. Jeg hadde godt selskap av Lucifers evangelium på veien og turen gikk ganske greit. Syntes de siste 10 milene var lange, men kom vel fram til campingplassen, hvor Tone, Marianne og Ann-Merethe allerede var vel på plass. Vi hilste skravlet litt og krabbet fort i seng. Med 4 personer, 3 hunder på ca 2x2 meter var det litt dårlig luft på det rommet da vi krabbet oss ut av sengene lørdag morgen. Litt påkledning og vask av "hytta" ble gjort unna før vi satte kursen for utstillingsplassen.



Der møtte vi Heidi L Hagen og reisefølge hennes. Satte opp telt, og så skulle første hunden inn i ringen. Det var lille søte Ilja. Som jeg passet rett etter hun kom til Norge. Morsomt å se igjen søtingen. Hun ble BIS 2 valp. Så ble det endel venting før Jenna og Ixi. Ixi ble BIS jr, og Jenna ble 2JKK med CK.


Så var det Cirka sin tur, hun ble stilt i brukshundklassen av Heidi L Hagen. Cirka har ett lite traveproblem til tider, men Heidi gjorde en glimrende jobb og Cirka fikk Cert og vant bruksklassen. Fine Cirka det. Vi fikk boken Belgiska Vallhundar og ett par rosetter og en medalje. Cirka er mest fornøyd med tyggebeinet hun fikk da vi sto opp i dag.



Så var det bare å sette seg i bilen og ta fatt på nye timer i bil sammen med fortellingen om Lucifer.. Tusen takk for turen alle sammen.



Kritikken:
4 years, complete scissor bite, good head with minimal stop, brown alittle round eyes, exellent ears, exellent neck and back. Very nice silouette, good depth of chest, could have more forechest, excellent augulation, easy movement, too happy when moving excellent red colour, more charbonage, beautiful mask. Very nice presentation. Med forbehold om små lesefeil.. ;)