mandag 12. mars 2012

Lydighetstrening med Cirka

I går tok jeg med ville gull for en trening. Hun har virkelig fortjente det tenkte jeg, og ut vi dro. Jeg trente på plassering på fri ved fot i trapp. Kanskje hun blir bevist på at hun har bakpart? Lov å håpe om ikke noe anna.

I tilegg ble det noen sendinger til ruta. Siden det er lenge siden vi har trent på dette, så må vi gå noen steg tilbake. Belønner hver gang med ball i ruta.

Til sist trente vi på metallapport. Den er kjempe kul når hun får "eie" den og jeg later som jeg tar den. Farten inn igjen med apporten er ikke sinnsyk. Men hun gallopperer iallfall.. Få se om vi etterhvert prøver å øke motivasjonen til å skynde seg inn. Men fortsatt tidlig i sesongen så ikke noe stress enda.

Motivasjonen er fortsatt laber og jeg er egentlig fortsatt skikkelig umotivert for å gjøre noe som helst som har med MH og FA og gjøre. Så mye "betalt" for å reise milvis for å være figurant og testleder, uten betaling på noen som helst måte liksom.

Det eneste jeg ser fram til er faktisk å være testleder i trøndelag i april. Der skal jeg være sammen med en meget dyktig gjeng. Så får man håpe at deres motivasjon er litt smittsom.. :)