lørdag 12. november 2011

Spor trening på Aqua og Cirka

I dag tok vi turen til skogen for å gå spor. Er jo tross alt fortsatt ingen snø og fine sporforhold. La ut ett spor til begge jentene. Cirka sitt først. Hun fikk godbiter i hvert fotavtrykk de første 15 skrittene. Så gikk sporet vider oppover med noen vinkler før det ble avsluttet med at sporet gikk ned en bratt skråning på hard grus med vinkle og avslutning :) Aqua sitt spor ja. La ut ett kort sporoppsøk. Før det var ett helt kurrant spor med flere vinkler. Ikke spesielt vanskelig i det hele tatt. Sporene fikk ligge en times tid. Tok ut Cirka og startet. Hun fikk farten ned litt og gikk nøye og fint. Det var litt rim på bakken så vi så hvor vi hadde lagt ut sporet. Hun gikk vinklene fint. Ned skråningen og ut på grusen var ikke noe problem i det hele tatt. Synes hun går nydelig. Blir bortskjemt når jeg ser hvor sporet ligger da. Da krever jeg 100% nøyaktighet tipper RIK dommere hadde hatt stjerner i øynene av dette sporet. Dette er jo ikke noe jeg har mulighet til ellers, når jeg ikke har like god kontroll selv. Aqua sitt oppsøk ble litt hektisk. Hun syntes nok det var veldig gøy med spor igjen og oppsøket lå nok nærmere enn hun er vant med. For hun løp over før hun snudde kom innom meg og dro ut igjen og tok det riktig vei og gikk fint videre. Aqua har full kontroll hele veien. Når hun sjekker så er det nok mer fordi det ligger noen annen spennede lukt der ute før hun går videre. Hun går ganske hardt og ligger godt i lina som jeg husker fra tidligere. Ett veldig fint spor av henne også.

Anna som jeg trente med hadde med en stor pose med kjøttbein til jentene mine fra kjøttfabrikken. De syntes det var en veldig strålende ide og har kosa seg med bein hele gjengen.

Deilig med helg synes både hunder og jeg i dag. :)