søndag 30. mai 2010

MH for Juni, Milla, Marco og Ba-Jaz

Dette har vært nok en helg i hundens tegn. Vi har tilbrakt hele helga på Hauerseter Leir og testet hunder. Ekstra stas var det at 4 av Cirka valpene skulle ut å vise potene sine. Veldig spennende for meg selvfølgelig.

De er jevnt over en sosial gjeng, kanskje litt mye til og med.
De fleste har godt med lekelyst, litt dårlig griping på leken. Men bedre på dra kampen.
De har noe jakt, men elendig bytte interesse. hehe..
På aktiviteten har de fordelt seg jevnt over hele fjøla fra 2 til 5.
På avstandsleken følger godt med, de løper ut hele gjenger, men noen er litt mer forsiktige enn andre. Der leker de ganske bra hele gjengen.
Kjeledressen synes de er litt ekkel. Verdier fra 2 til 4. De viser lite trusselatferd. På nysgjerrigheten så har det blitt kryss i alle rutene. Men som dommerene sa, de var nødt til å krysse det de så, selv om det virket som Marco ikke ville komme bort til eieren fordi han var redd for å bli "fanget". :)
På redselen der er jeg veldig godt fornøyd. De blir fort ferdig med dressen. Fine J'er det. De har også litt gjenstående interesse. Det er helt greit.
Skrammelet. Der har de fleste fine reaksjoner. Milla og Marco flykter inntil 5 meter, men alle sammen har nysgjerrighet nok til å løse momentet ganske selvstendig. Lite gjenstående redsel og interesse.
På spøkelsene viser de fra ingen til noe trussel atferd. De har en god kontroll og holder oppmerksomheten mot spøkelsene stort sett hele tiden hele gjengen.
På redsel så har de fordelt seg på 2 til 5. Dette kunne jeg egentlig tenkt meg litt bedre, men da vet man hva man kan jobbe mot videre. Alle kommer seg bort til spøkelsene uten at de har blitt avkledd. Igjen så er de sosiale. Leker godt, men griper litt forsiktig.
På skuddene fikk de 1 og 2.
Her er skjemaet sammen med Cirka og Ville sin MH.

Alt i alt er jeg veldig fornøyd med alle 4. Tusen takk til eierne som tok turen for at vi skulle få se hvordan dette kullet har blitt/er nå.

I dag har vi også testet hunder og en ting som har slått meg er at det generelt sett har vært dårlig griping på belgeren i helga. Ble faktisk overrasket over at det var såpass mange som kun tok med fortennene.
Jeg har også hatt min første runde som testleder i helga, noe som gikk fint. Gøy å få brukt noe av det man har lært. Takk for en fin helg alle sammen.