lørdag 15. august 2009

Hux's første offesielle utstilling

Ja i dag har vi vært på NKK Bjerke. Hvor Hux skulle stilles ut. Hun begyte jo selvfølgelig å miste pelsen i slutten av forje uke, så jeg har knapt rørt hunden av frykt for at hun skulle bli fullstendig nedrøytet. Hun hadde fortsatt pels, men jeg tror det var i siste liten.

Vi møtte opp på Bjerke, og Hux skulle stilles i junior klassen. Hun fikk blåsløyfe, det vil si at dommeren ikke var helt fornøyd ut med henne.

Ann-Merethe stilte henne og det er jeg glad for. Hux synes dommere og andre som kommer snikende innpå er ugreit, og klart når dommeren har blitt bitt bare ett par uker tidligere av en terv, ja da ble det litt ugreit. Men kritikken ble slik: liten fem tik, noe runde øyne, bra ører, velutfylt nese parti, kunne ha noe lengre hals, tilstrekkelig benstamme for sin str. bra pelskval. Typiske bev kunne vært noe mer åpen i temp.

Alt i alt er det ingen sjokkerende nyheter her. Så kritikken er grei nok den.

Det jeg er mest fornøyd med er at folk som var på utstillingen syntes Hux var trivelig og hadde ingen problemer med. Men utstillings settingen er ny og når mennesker kommer snikende ja da blir det ekkelt. Til og med en annen hund som er stilt endel syntes dommeren ble for usikker og rar. Hux er jo en enkel hund å ha med seg, hun elsker andre hunder, og har ett kjempe fint språk. Er glad i den lille hunden min jeg.